Nefunkční help linka

Fórum, kam můžete psát vzkazy pro "Správce" a "Hotline"
Pravidla fóra
Sem pište vzkazy, které sou adresovány pro Správce a pro Hotline (viz. Provozní řád ). Využijete toho zejména v případě, že máte nedostupný internet - forum je dostupné vždy

..............................................................................................................

Pro každý nový problém založte nové téma !!
..............................................................................................................

nezapomeňte řádně uvést kontakt na sebe, aby Správci věděli, kdo má potíže
............................................................................................................

Re: Nefunkční help linka

Příspěvekod Galileo » 28 dub 2013 (ned), 19:20

Problémy začaly plus-mínus začátkem března. První můj příspěvek ohledně toho byl souběžně s problémy v Mostkovicích u Lubsola.
Ale poslední zásah na AP svornosti byl koncem roku - výměna PC.
Předtím v půlce listopadu výměna karty a instalace MIMO sektoru.
Skoro bych řekl, že to začalo s přechodem na FIS. To se dělala nová brána.
Nemáš nějaký nápad, jak se dobrat, v čem je problém? Hledal jsem nějaké testovací programy na SIP, ale nic co by mi mohlo pomoct jsem nenašel.
Uživatelský avatar
Galileo
Člen skupiny správců sítě
Člen skupiny správců sítě
 
Příspěvky: 1834
Registrován: 09 pro 2004 (čtv), 15:42
Bydliště: Prostějov

Re: Nefunkční help linka

Příspěvekod Kalibr » 28 dub 2013 (ned), 19:39

Galileo píše:Problémy začaly plus-mínus začátkem března. První můj příspěvek ohledně toho byl souběžně s problémy v Mostkovicích u Lubsola.
Ale poslední zásah na AP svornosti byl koncem roku - výměna PC.
Předtím v půlce listopadu výměna karty a instalace MIMO sektoru.
Skoro bych řekl, že to začalo s přechodem na FIS. To se myslím dělala nová brána, ne?
Nemáš nějaký nápad, jak se dobrat, v čem je problém? Hledal jsem nějaké testovací programy na SIP, ale nic co by mi mohlo pomoct jsem nenašel.

Stejný problém řešívám v práci na ADSL, VDSL a vždy je to problém v QoSu jednou je vypnut, jednou rozdrbán a jednou tam není vůbec.
Teda pokud je to ten problém, že jedna nebo druhá strana vypadává.

Něco se mi mate, že Martin něco s tím qosem dělal(testoval) v souvislosti s VoIP u někoho v Krumsíně.
Zkus se mrknout na nastavení QoSu v Krumsíně, Dolní a Svornosti.
Jinak doma VoIP používám a nepozoruji problém..
Uživatelský avatar
Kalibr
Předseda sdružení
Předseda sdružení
 
Příspěvky: 1890
Registrován: 03 kvě 2004 (pon), 16:31
Bydliště: Žešov 117

Re: Nefunkční help linka

Příspěvekod Galileo » 01 kvě 2013 (stř), 16:49

Kalibr píše:Stejný problém řešívám v práci na ADSL, VDSL a vždy je to problém v QoSu jednou je vypnut, jednou rozdrbán a jednou tam není vůbec.
Teda pokud je to ten problém, že jedna nebo druhá strana vypadává.

Něco se mi mate, že Martin něco s tím qosem dělal(testoval) v souvislosti s VoIP u někoho v Krumsíně.
Zkus se mrknout na nastavení QoSu v Krumsíně, Dolní a Svornosti.
Jinak doma VoIP používám a nepozoruji problém..

Co mi tak lidi říkají, tak oni mě většinou slyší, ale já je ne. Výpadky jsou tak na 10-30 sekund.
Zkusil jsem přetáhnout skript /usr/local/sbin/qos_base z Krumsína na Svornost. Je opravdu novější a obsahuje nějakou konfiguraci pro VoIP. Ale situace se nezlepšila. Výpadky přetrvávají.
Porovnával jsem i qos na Prioru, kde Badla problémy nemá a tam je stejný jako byl zde na svornosti před aktualizací z Krumsína.
V tom upraveném skritpu jsou i řádky pro určité konkrétní IP adresy VoIP operátorů, ale pro toho našeho tam nic není. Možná to chce upravit. Nezkusil byste se na to někdo podívat?
Uživatelský avatar
Galileo
Člen skupiny správců sítě
Člen skupiny správců sítě
 
Příspěvky: 1834
Registrován: 09 pro 2004 (čtv), 15:42
Bydliště: Prostějov

Re: Nefunkční help linka

Příspěvekod catman » 01 kvě 2013 (stř), 19:08

cca 14dní-měsíc máme problémy s voláním u jiného operátora . Po zavolání trvá hovor asi 20s a pak se rozpadne, zavěsím a voláme znovu a pak už to funguje bez přerušení...
Uživatelský avatar
catman
Správce sítě PVfree.net
Správce sítě PVfree.net
 
Příspěvky: 12196
Registrován: 10 dub 2004 (sob), 21:21
Bydliště: Špály 2

Re: Nefunkční help linka

Příspěvekod Badla » 03 kvě 2013 (pát), 13:01

tak uz mi to hlasili i kluci u nas na firme... pry to dela hlavne pri prichozim volani...zrejme je tedy problem az nekde na brane.. muze se na to nekdo prosim mrknout?
Uživatelský avatar
Badla
Kontrolor sdružení
Kontrolor sdružení
 
Příspěvky: 6083
Registrován: 10 kvě 2005 (úte), 10:19
Bydliště: Italská 4

Re: Nefunkční help linka

Příspěvekod Badla » 04 kvě 2013 (sob), 13:24

zkousel jsem jeste cestu, jestli to nejede nekudy jinudy... nejede:

Kód: Vybrat vše
>tracert sip.cathedral.cz

Věpis trasy k sip.cathedral.cz [213.235.149.66]
s nejvěçe 30 smŘrov nˇmi:
  1     5 ms     4 ms     7 ms  192.168.2.1
  2     3 ms     3 ms     3 ms  router1.italska.pvfree.net [10.133.2.1]
  3     1 ms     1 ms     2 ms  eth.igw2.pvfree.net [10.133.224.15]
  4     2 ms     4 ms     2 ms  ipa125.gw4.pvfree.net [212.79.104.125]
  5     6 ms     7 ms     5 ms  vl4001-pop2.nfx.cz [81.201.48.195]
  6    12 ms     6 ms     6 ms  nix2.cdt.cz [91.210.16.101]
  7     8 ms     7 ms    10 ms  10ge-2-2-0.phau2-asr1.cd-t.cz [81.19.33.77]
  8     9 ms     9 ms    10 ms  ge-0-1.phdelnc731.cd-t.cz [81.19.32.200]
  9     8 ms     7 ms     7 ms  195.146.99.168
10     9 ms     6 ms     7 ms  e0.sipsrv.tis.2enet.cz [213.235.149.66]
Trasov nˇ bylo dokonźeno.


muzete nekdo zkusit na brane priorizovat pakety na portu 5060 odkudkoliv kamkoliv? Uvidime, zda to pomuze... prijde mi to, ze po zmenach na firewallu se prehazenim pruchodu paketu zvysil jitter, ktery je pro VOIP kriticky dulezity.

Predem dekuji za vsechny cleny, protoze pokud to dela VOIP obecne, tak nekteri clenove nas mohou opustit aniz bychom zjistili proc... zname to vsichni - "nejak to blbo, tak jsem se obratil na jineho komercniho ISP... hlasit to nebylo kam a ani se mi nechtelo..."
Uživatelský avatar
Badla
Kontrolor sdružení
Kontrolor sdružení
 
Příspěvky: 6083
Registrován: 10 kvě 2005 (úte), 10:19
Bydliště: Italská 4

Re: Nefunkční help linka

Příspěvekod catman » 04 kvě 2013 (sob), 17:44

nemyslím, že by to bylo jitterem... ten bude asi stabilní, i když je vyšší ping. Hovory jsou funkční i při 200ms pingu

Spíš je to problém signalizace, tedy 5060:tcp . Nikdo tady nepopsal, jak přesně se mu to rozpadání chová.

Mě to nekoktá, ale po cca 30-100s se první hovor rozpadne. Druhý hovor pak už drží bez potíží
Uživatelský avatar
catman
Správce sítě PVfree.net
Správce sítě PVfree.net
 
Příspěvky: 12196
Registrován: 10 dub 2004 (sob), 21:21
Bydliště: Špály 2

Re: Nefunkční help linka

Příspěvekod Badla » 04 kvě 2013 (sob), 21:08

catman píše:Nikdo tady nepopsal, jak přesně se mu to rozpadání chová.

u nas to dela to, ze prichozi smer (tj. kdyz ja sedim na firme a posloucham druhou stranu), tak to kokta, vypada uplne zvuk... druha strana zrejme slysi bud uplne nebo vetsinou vse ok. Je vyzkouseno, ze je jedno, jestli se jedna o inicializaci hovoru od nas nebo k nam... objevuje se to nepravidelne, neni v tom zatim vysledovatelny princip... pak je treba dalsich 10 hovoru naprosto v poradku.

PS: dela to jak u hovoru pres eNET(tj. to same, jako HL), tak i pres jine VOIP operatory (mame na firme registrovana cisla i pres mujtelefon.cz).
Uživatelský avatar
Badla
Kontrolor sdružení
Kontrolor sdružení
 
Příspěvky: 6083
Registrován: 10 kvě 2005 (úte), 10:19
Bydliště: Italská 4

Re: Nefunkční help linka

Příspěvekod Galileo » 05 kvě 2013 (ned), 8:22

catman píše:Nikdo tady nepopsal, jak přesně se mu to rozpadání chová.

Nevím, jak to přesněji popsat.
Zkrátka zvednu sluchátko a:
1. buď je vše OK a celý hovor proběhne bez výpadku
2. hovor začne v pořádku, vzájemně se slyšíme, ale po nějaké nespecifikované době já přestanu slyšet, ale protistrana mě slyší. A buď se to do doby než to protistrana položí zase rozběhne nebo ne
3. neslyším protistranu hned od začátku hovoru, snažím se hovorem naznačit, že dotyčného neslyším a buď se to po nějaké době chytne nebo to protistrana položí
Při výpadku to nekoktá, ale úplně vypadne. Délky výpadků jsou různé - od 10 sekund více.
Při výpadku jsou pingy bez problému kamkoliv i na sip.cathedral.cz.
Uživatelský avatar
Galileo
Člen skupiny správců sítě
Člen skupiny správců sítě
 
Příspěvky: 1834
Registrován: 09 pro 2004 (čtv), 15:42
Bydliště: Prostějov

Re: Nefunkční help linka

Příspěvekod rsvejk » 05 kvě 2013 (ned), 8:56

podle popisu od Galilea je to jednoznacne, jak pise i Catman, tim ze nedojde potvrzeni o spojeni (signalizace), proto se spojeni rozpadne.
Nedavno jsem to resil doma změnou kodeku na VOIP brane, od te doby klid (pouzivam mujtelefon.cz).
Uživatelský avatar
rsvejk
Člen skupiny správců sítě
Člen skupiny správců sítě
 
Příspěvky: 1988
Registrován: 09 úno 2005 (stř), 12:34
Bydliště: Šárka

Re: Nefunkční help linka

Příspěvekod catman » 05 kvě 2013 (ned), 9:52

až tak jednoznačné to není, chování bych u sebe dal tak na body 1 a 2. A bod 3 u mě ne, u rodičů nevím.

ping = icmp
signalizace = tcp
hovor = udp

signalizace je důležitá jak na začátku pro sestavení hovoru, tak potom v průběhu

Podrobné info: http://www.elektrorevue.cz/clanky/03003/index.html http://netspojeni.page.tl/Signalizace-SIP.htm http://www.mbdata.cz/uvoddovoip.htm http://8an.praha12.net/sip/

O problémech: http://www.voipvoip.com/customer-care/t ... oting.html http://www.voip-sip.org/typical-voip-problems/ https://testvoiproutes.com/about-sip-alg/ http://forum.klfree.net/index.php?topic=1520.0

Jak debuggovat: http://www.voip-info.org/wiki/view/How+ ... shoot+VOIP
Uživatelský avatar
catman
Správce sítě PVfree.net
Správce sítě PVfree.net
 
Příspěvky: 12196
Registrován: 10 dub 2004 (sob), 21:21
Bydliště: Špály 2

Re: Nefunkční help linka

Příspěvekod Badla » 05 kvě 2013 (ned), 16:52

jak to tak ctu, tak problem asi neni v priorizaci paketu, ale v rozpadani spojeni. Dival se nekdo do toho noveho fw a brany, jestli tam neni neco nastaveno jinak v souvislosti s propoustenim paketu, keepalive casy a pripadne zda neni nejaka zmena v conntracku? Neco z toho, ci vice veci dohromady, zrejme zpusobuji tento problem... a zjevne se ukazuje, ze to nesouvisi s konkretnim VOIP operatorem a problem je na nasi strane site.
PS: volal jsem pro jistotu v patek na eNET, ktery je provozovatelem nasi VOIP Helplinky a ten mi potvrdil, ze minimalne pul roku nesahali do jakychkoliv konfiguraci SIP ustredny, site, routovani ci cehokoliv, co by mohlo s nasim problemem souviset.
Uživatelský avatar
Badla
Kontrolor sdružení
Kontrolor sdružení
 
Příspěvky: 6083
Registrován: 10 kvě 2005 (úte), 10:19
Bydliště: Italská 4

Re: Nefunkční help linka

Příspěvekod ondrag » 07 kvě 2013 (úte), 12:41

Badla píše:jak to tak ctu, tak problem asi neni v priorizaci paketu, ale v rozpadani spojeni. Dival se nekdo do toho noveho fw a brany, jestli tam neni neco nastaveno jinak v souvislosti s propoustenim paketu, keepalive casy a pripadne zda neni nejaka zmena v conntracku? Neco z toho, ci vice veci dohromady, zrejme zpusobuji tento problem... a zjevne se ukazuje, ze to nesouvisi s konkretnim VOIP operatorem a problem je na nasi strane site.
PS: volal jsem pro jistotu v patek na eNET, ktery je provozovatelem nasi VOIP Helplinky a ten mi potvrdil, ze minimalne pul roku nesahali do jakychkoliv konfiguraci SIP ustredny, site, routovani ci cehokoliv, co by mohlo s nasim problemem souviset.

Na bráně se měnil deb5 na deb6... Možná by pomohlo zavedení modulu ip_nat_sip, ale aktuálně do brány klukům vrtat nebudu.
Uživatelský avatar
ondrag
Člen rady a skupiny správců
Člen rady a skupiny správců
 
Příspěvky: 8246
Registrován: 07 dub 2004 (stř), 23:36

Re: Nefunkční help linka

Příspěvekod slezi2 » 07 kvě 2013 (úte), 13:54

ondrag píše:
Badla píše:jak to tak ctu, tak problem asi neni v priorizaci paketu, ale v rozpadani spojeni. Dival se nekdo do toho noveho fw a brany, jestli tam neni neco nastaveno jinak v souvislosti s propoustenim paketu, keepalive casy a pripadne zda neni nejaka zmena v conntracku? Neco z toho, ci vice veci dohromady, zrejme zpusobuji tento problem... a zjevne se ukazuje, ze to nesouvisi s konkretnim VOIP operatorem a problem je na nasi strane site.
PS: volal jsem pro jistotu v patek na eNET, ktery je provozovatelem nasi VOIP Helplinky a ten mi potvrdil, ze minimalne pul roku nesahali do jakychkoliv konfiguraci SIP ustredny, site, routovani ci cehokoliv, co by mohlo s nasim problemem souviset.

Na bráně se měnil deb5 na deb6... Možná by pomohlo zavedení modulu ip_nat_sip, ale aktuálně do brány klukům vrtat nebudu.


Modul jsem do IGW zavedl.Testujte.
slezi2
Člen skupiny správců sítě
Člen skupiny správců sítě
 
Příspěvky: 1322
Registrován: 08 bře 2009 (ned), 14:46
Bydliště: Krumsín

Re: Nefunkční help linka

Příspěvekod Galileo » 20 kvě 2013 (pon), 13:40

Tak bohužel problém stále přetrvává. Dnes je HL prakticky nepoužitelná. Při každém hovoru byly výpadky slyšitelnosti druhé strany.
Kdo máte neomezený tarif, zkuste mi zavolat na HL. Případně zkuste HL na klubovně, jestli taky vypadává.
Díky.
Uživatelský avatar
Galileo
Člen skupiny správců sítě
Člen skupiny správců sítě
 
Příspěvky: 1834
Registrován: 09 pro 2004 (čtv), 15:42
Bydliště: Prostějov

PředchozíDalší

Zpět na SPRÁVCI A HOTLINE

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron