VoIP - nepravidelna ztrata registrace

Přístupové body v Budětsku a přidružených obcích

VoIP - nepravidelna ztrata registrace

Příspěvekod pospi » 01 bře 2009 (ned), 20:55

Tento problem jsem diskutoval s Catmanem na VH. Jestli by te to necemu pomohlo, tak sem vkladam onu diagnostiku od VoiP dohl. centra. V pripade, ze to k nicemu neni, tak prosim klidne presunout/smazat.

Dobrý den,

problém způsobuje špatný překlad adres NATem.

Typ rozhraní: Telefon
Číslo:581110938
Posledni update: 18.2.2009 5:05:04
Info RTP z IP telefonu:
Datum registrace: 18.2.2009 5:59:06
Doba registrace: 1487 sek.
Autentizovano: ano
Verejna IP adresa: 90.177.35.228
Verejny UDP port: 12122
(SIP Via:) IP telefonu: 90.177.35.228
(SIP Via:) UDP PORT telefonu: 26685
Info RTP ipaddr: 212.71.146.185, RTP UDP port: 28740
Spatna autentizace z IP:
Typ zařízení: Linksys/SPA901-5.1.5

Pro správnou funkčnost telefonuje je nutné, aby docházelo k překladu 1:1, tzn. že používaný port, defaultně 5060, byl překládán na port 5060. Všimněte si, že dochází ke dvojitému a navíc špatnému překladu(SIP Via:) UDP PORT telefonu: 26685 a Verejny UDP port: 12122.

Stejný problém řeší zákazník zde: http://www.telefonujeme.cz/about5628.html

S pozdravem

Tomáš Otáhal - Dohledové centrum
MATTES AD, spol. s r. o.


Komu: dohled@802.cz
Datum: 17.2.2009 23:18

> Dobry den,
>
> obracim se na Vas s prosbou o pomoc s nasledujicim problemem.
> Uzivatel " " pouzivajici telefoni cislo 581 110 xxx se po urcite dobe odhlasi jeho voip telefon sipura 901. Status sipury je pak "not registered" a kazdy nasledujici pokus o registraci selze. Pripojeni do internetu ale jinak je samozrejme stale funkcni. Naposledy se tak melo stat dnes odpoledne kolem ctvrte hodiny. Pomuze jen vypojit napajeni telefonu, pockat urcitou dobu a znovu zapojit. Po prodlouzeni "register expires" na vyssi hodnotu nez doporucenych 60s se problem vyskytuje mene casto ale nezmizel zcela. Z vysse uvedeneho jsem usoudil, ze by mohl byt problem s connection trackingem (jen domenka)....../zkraceno/
>
> S pozdravem,
> Radek Pospisil
Uživatelský avatar
pospi
Pravidelný návštěvník
Pravidelný návštěvník
 
Příspěvky: 155
Registrován: 14 zář 2004 (úte), 10:38
Bydliště: sidliste svobody 18/70

Re: VoIP - nepravidelna ztrata registrace

Příspěvekod catman » 01 bře 2009 (ned), 21:39

a jak mám nastavit překklad portu 5060 1:1 , když tu službu chce v místě využívat víc lidí ?
Uživatelský avatar
catman
Správce sítě PVfree.net
Správce sítě PVfree.net
 
Příspěvky: 12202
Registrován: 10 dub 2004 (sob), 21:21
Bydliště: Špály 2

Re: VoIP - nepravidelna ztrata registrace

Příspěvekod morpheus » 02 bře 2009 (pon), 2:04

nemas ten voip telefon zapojeny za zarizenim asus wl-500g/deluxe?
Uživatelský avatar
morpheus
Kontrolor sdružení
Kontrolor sdružení
 
Příspěvky: 3795
Registrován: 16 srp 2005 (úte), 9:41

Re: VoIP - nepravidelna ztrata registrace

Příspěvekod catman » 02 bře 2009 (pon), 7:09

Nastavil jsem propouštění 5060 a 10000-15000 přímo na router přes ADSL . Víc pro to nemůžu udělat. ZKUSIT-REPORTOVAT výsledek
Uživatelský avatar
catman
Správce sítě PVfree.net
Správce sítě PVfree.net
 
Příspěvky: 12202
Registrován: 10 dub 2004 (sob), 21:21
Bydliště: Špály 2

Re: VoIP - nepravidelna ztrata registrace

Příspěvekod Badla » 02 bře 2009 (pon), 10:21

catman píše:Nastavil jsem propouštění 5060 a 10000-15000 přímo na router přes ADSL . Víc pro to nemůžu udělat. ZKUSIT-REPORTOVAT výsledek

co je tam za modem na ADSLku? Zyxel mel totiz drive podobne problemy a resilo se to telnetem (z weboveho rozhrani nejsou advaced settings dostupne :( ) a povolenim nejake volby ... google by urcite poradil, ja uz zapomnel, jak se ta polozka jmenovala (bud to byl primo NAT Traversal, nebo neco podobnyho)
Uživatelský avatar
Badla
Kontrolor sdružení
Kontrolor sdružení
 
Příspěvky: 6083
Registrován: 10 kvě 2005 (úte), 10:19
Bydliště: Italská 4

Re: VoIP - nepravidelna ztrata registrace

Příspěvekod pospi » 02 bře 2009 (pon), 10:39

catman píše:Nastavil jsem propouštění 5060 a 10000-15000 přímo na router přes ADSL . Víc pro to nemůžu udělat. ZKUSIT-REPORTOVAT výsledek

Diky, dam vedet.
morpheus píše:nemas ten voip telefon zapojeny za zarizenim asus wl-500g/deluxe?

Ne, maji tam compex.
Uživatelský avatar
pospi
Pravidelný návštěvník
Pravidelný návštěvník
 
Příspěvky: 155
Registrován: 14 zář 2004 (úte), 10:38
Bydliště: sidliste svobody 18/70

Re: VoIP - nepravidelna ztrata registrace

Příspěvekod pospi » 02 bře 2009 (pon), 10:56

Badla píše:co je tam za modem na ADSLku? Zyxel mel totiz drive podobne problemy a resilo se to telnetem (z weboveho rozhrani nejsou advaced settings dostupne :( ) a povolenim nejake volby ... google by urcite poradil, ja uz zapomnel, jak se ta polozka jmenovala (bud to byl primo NAT Traversal, nebo neco podobnyho)

Nasel jsem postup pro zyxel P-660R. Stejny problem resil nekdo zde:
Zyxel P-660R dela "nat traversal" pro SIP. Doporucuji jej vypnout a je po problemu:

1. prihlasit se pomoci telnetu na IP adresu modemu (telnet 192.168.1.1)
2. v menu zvolit 24
3. zvolit 8
4. pak napsat: ip nat service sip active 0
5. exit

Dejte vedet jestli to pomohlo

Graficky navod zde
Jestli tam teda je skutecne "nejaky" zyxel :wink:
Naposledy upravil pospi dne 02 bře 2009 (pon), 11:02, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
pospi
Pravidelný návštěvník
Pravidelný návštěvník
 
Příspěvky: 155
Registrován: 14 zář 2004 (úte), 10:38
Bydliště: sidliste svobody 18/70

Re: VoIP - nepravidelna ztrata registrace

Příspěvekod Badla » 02 bře 2009 (pon), 10:59

pospi píše:4. pak napsat: ip nat service sip active 0

jj, to je vono :)
Uživatelský avatar
Badla
Kontrolor sdružení
Kontrolor sdružení
 
Příspěvky: 6083
Registrován: 10 kvě 2005 (úte), 10:19
Bydliště: Italská 4

Re: VoIP - nepravidelna ztrata registrace

Příspěvekod catman » 02 bře 2009 (pon), 21:24

pospi píše: ip nat service sip active 0

stalo se.... testujte.... reportujte....
Uživatelský avatar
catman
Správce sítě PVfree.net
Správce sítě PVfree.net
 
Příspěvky: 12202
Registrován: 10 dub 2004 (sob), 21:21
Bydliště: Špály 2

Re: VoIP - nepravidelna ztrata registrace

Příspěvekod pospi » 04 kvě 2009 (pon), 10:01

catman píše:stalo se.... testujte.... reportujte....

Zapomel jsem napsat jak to dopadlo. Bohuzel, problemy pretrvavaly i po one zmene i dalsich pokusech. Nakonec se jaksi pro "celkovou ztratu duvery", ze by jim to nekdy spolehlive nahradilo pevnou linku, rozhodli voip prestat pouzivat.
Kazdopadne chci podekovat Catmanovi a Badlovi za snaho o pomoc :yeahyeah:
Uživatelský avatar
pospi
Pravidelný návštěvník
Pravidelný návštěvník
 
Příspěvky: 155
Registrován: 14 zář 2004 (úte), 10:38
Bydliště: sidliste svobody 18/70


Zpět na 52 - Budětsko

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron